nedeľa 30. septembra 2012

Pepermintovo kakaové šľahané mydlo

Typ mydla: šľahané
Forma: silikónová na muffiny

V tomto recepte Vám ukážem, že nie je pravda, že na šľahané mydlo je potrebných 90% pevných tukov, a kedy sa hodí použiť menšie množstvo vody než vypočíta Soapcalc.


Recept
200g kokosového oleja
100g bambuckého masla
100g arašidového oleja
100g olivového oleja

73g NaOH
160g destilovanej vody (namiesto 190g, snažila som sa tu o water discount - zníženie pomeru vody - pretože som mala viac tekutých olejov, nechcela som aby hmota bola príliš tekutá a dala sa ešte vymiešať)

V stope
25g glycerínu + 1ČL kakaa, premiešať a vmiešať do do 2/3  hmoty
5ml EO pepermint
5ml FO vanilka

Tekuté oleje tvoria v recepte 40%, a pevné len 60% olejov.

Postup:
1. Roztok NaOH som nechala vychladnúť v chladničke.
2. Ako v recepte Šľahané mydlo
3. Hmotu som rozdelila na dve časti, do prvej som primiešala FO vanilka a kakao
4. Do druhej časti som primiešala EO pepermint
5. Hmoty som preniesla do plastových vrecúšok na zdobenie torty
6. Do silikónovej formy na muffiny som nadávkovala hnedú hmotu tak, aby boli len 1/2 plné
7. Nakoniec som nadávkovala hmotu bielu pepermintovú

Mydlo pláva na vode a krásne pení. V receptoch pre šľahané mydlo sa vyžaduje obvykle 90% pevných olejov. Mne sa hmota vyšľahala aj tak, jediný rozdiel bol, že bola trochu tekutejšia. Ale myslím, že 70-75% tuhých olejov by mohlo byť dostatočné pre kreatívne tvorenie so šľahaným mydlom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára